روش های رفع موهای زائد صورت

۱۴۰۰/۳/۲۹

موهای صورت ممکن است باعث خجالت برخی خانم ها شود و همین امر باعث می شود بسیاری از آنها به دنبال روش هایی برای از بین بردن موهای صورت باشند. در مقاله زیر ، مهمترین اطلاعات در مورد روشهای از بین بردن موهای زائد صورت.

روش های رفع موهای زائد صورت



موهای زائد صورت یک مشکل شایع برای خانم ها ، به ویژه و برای برخی از مردان است و بیشتر روش های از بین بردن مو از صورت ساده و ارزان است.

در اینجا برجسته ترین روش های از بین بردن مو از صورت وجود دارد:

کندن موهای صورت

روش کندن با موچین یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش های برداشتن مو از صورت است و می توان از آن برای آرایش ابروها و از بین بردن موهایی که به طور تصادفی در ناحیه چانه ظاهر می شوند استفاده کرد.

کرم های رفع موی صورت بدون نسخه

کرم های رفع موی زائد صورت مواد قلیایی هستند که موها را تجزیه می کنند تا بتوانند با حوله گرم از روی صورت پاک شوند.

استفاده از تیغ

از تیغ صورت معمولاً برای لایه برداری لایه بالایی پوست استفاده می شود.

برخی ممکن است فکر کنند که این روش باعث می شود موها تیره و ضخیم تر از قبل شوند ، اما حقیقت این است که موها از همان مکانی که با استفاده از تیغ از سطح پوست بریده شده است ، رشد می کنند.

موم

برخی از افراد به دلیل نتایج ماندگار ، تا حدود ۴ هفته ، از موم برای از بین بردن موهای صورت استفاده می کنند.

بند انداختن

بند انداختن موهای زائد صورت یک روش دقیق ، سریع و ارزان است که از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی کند که ممکن است به پوست آسیب برساند.

علاوه بر این ، نتایج می توانند تا ۶ هفته ادامه داشته باشند.

موکن سیمی یا فنری

ابزار از بین بردن موهای سیمی ، سیم فلزی پیچ خورده ای است که موها را از ریشه می کشد ، و سریعتر از موچین است ، بنابراین نیازی به کندن هر مو به صورت مجزا نیست.

لیزر

فناوری لیزر موهای زائد صورت به انتشار پرتوهای نوری متصل است که رنگدانه ملانین را در فولیکول مو هدف قرار می دهد و این باعث می شود که موها با گذشت زمان سبکتر و نازک تر از قبل شوند.

الکترولیز

از بین بردن موهای زائد الکترولیز تنها راه برای از بین بردن دائمی موها است و این کار به انتقال جریان الکتریکی به فولیکول های مو به صورت جداگانه بستگی دارد که آنها را از بین می برد و این روش برای رسیدن به بهترین نتیجه است و به رنگ پوست یا موی خاصی نیاز ندارد.

کرم های موبر با نسخه

کرم حاوی افلورنیتین هیدروکلراید به عنوان یک ماده فعال استفاده می شود و به عنوان داروی تجویز شده توسط یک متخصص پزشکی با هدف کاهش رشد موهای ناخواسته صورت و چانه در زنان استفاده می شود.


facial hair removal


معایب روش های از بین بردن موهای صورت



هیچ روش کاملی برای از بین بردن موهای صورت وجود ندارد ، علاوه بر مزایای استفاده از هر روش از بین بردن موهای زائد صورت ، هر روش دارای نقاط ضعف و عوارض خاص خود است.

در اینجا معایب روش های از بین بردن موهای زائد صورت وجود دارد:

روش چیدن با موچین

این می تواند دردناک باشد و باعث رشد مو در زیر پوست شود ، و ممکن است برجستگی های کوچک قرمز در پوستی که در آن مو برداشته شده ایجاد شود ، زیرا فولیکول های مو متورم شده و از این طریق تحریک می شوند.

کرم های رفع موی زائد شیمیایی

ممکن است بوی نامطبوع ساطع کند و باعث قرمزی و تحریک در پوست شود ، به ویژه برای افرادی که پوست حساس دارند و در افرادی که موهای زبر دارند موثر نیست.

تراشیدن

این امر می تواند منجر به رشد موهای زیر پوست شود ، خصوصاً اگر مداوم استفاده شود.

اپیلاسیون

این روش می تواند دردناک باشد و باعث ایجاد برخی از سوختگی ها ، التهابات یا قرمزی موقت پوست شود.

موکن فنری یا سیمی

شاید استفاده از آن در مناطقی مانند ابرو ایده خوبی نباشد زیرا یک دسته مو را با یک حرکت می کشد و کنترل کمی دارد.

لیزر

لیزر موهای زائد از نظر اقتصادی گران است و می تواند باعث تحریک و قرمزی پوست شود.

حذف موهای زائد با الکترولیز

مدت زمان زیادی طول می کشد ، از نظر اقتصادی گران هستند و می توانند دردناک باشند و منجر به لایه برداری ، زخم شدن و التهاب پوست شوند ، به خصوص اگر سوزن ها و ابزارهای استفاده شده استریل نباشند.

کرم های رفع مو زائد با نسخه

هنگامی که روی پوست قرار می گیرد می تواند باعث آکنه و احساس سوزش شود.

بهترین روش برای از بین بردن موهای صورت چیست؟

اغلب اوقات بهترین روش برای از بین بردن موهای صورت روش مناسبی است که به راحتی و بدون درد زیاد و بسیاری از عوارض جانبی انجام شود.

ممکن است بسیاری از افراد بخواهند موها را به صورت دائمی از صورت پاک کنند ، اما بیشتر روش های از بین بردن موهای صورت دائمی نیستند و در مورد روش های دائمی یا طولانی مدت ، گران هستند.

پزشک می تواند در تعیین بهترین روش برای هر فرد کمک کند ، اما اگر رشد غیرطبیعی مو به خصوص در خانم ها مشاهده شود ، ممکن است نتیجه سایر مشکلات سلامتی باشد و باید توسط پزشک معاینه شود.
..