تحلیل هورمون موهای زائد

۱۴۰۰/۳/۱۱

خانم ها معمولاً موهای ظریف روی صورت و بدن دارند ، اما گاهی اوقات ممکن است موها سیاه و درشت شوند و مقدار آنها زیاد شود و باعث ناراحتی و خجالت زنان شود.

دلایل موهای زائد در زنان

علت اصلی هیرسوتیسم در زنان هورمون اضافی بدن است ، به ویژه افزایش هورمون آندروژن ، هورمونی مردانه که به مقدار کم در زنان یافت می شود. وقتی به هر دلیلی سطح آن افزایش یابد ، مشکلات زیادی بوجود می آید ، از جمله هیرسوتیسم.

در اینجا برخی از دلایل هورمون آندروژن بالا وجود دارد:

ایدیوپاتیک بالا: به این معنی که در نتیجه بیماری خاصی اتفاق نمی افتد ، برعکس ، نتایج آزمایشات هورمونی طبیعی است و مشکلی در چرخه قاعدگی وجود ندارد. ارتفاع آندروژنی فقط مربوط به ژنتیک است.

مشکلات تخمدان ها: هورمون آندروژن در صورت بروز بیماری در تخمدان ها افزایش می یابد ، مانند: تخمدان پلی کیستیک یا وجود تومور در آنها.

مشکلات غده فوق کلیه: وجود هرگونه بیماری مرتبط با غده فوق کلیه بر گروهی از هورمونها از جمله آندروژن تأثیر می گذارد و از جمله این بیماریها: هایپرپلازی مادرزادی آدرنال ، سندرم کوشینگ یا وجود تومورها.

مصرف داروهایی که آندروژن را در بدن تحت تأثیر قرار می دهند: هورمون ها و داروهای ضد بارداری خاصی روی رشد مو در بدن تأثیر می گذارند.

آنالیز هورمون موهای زائد

تشخیص معمولاً با گرفتن اطلاعات كامل از بیمار جهت آگاهی از سابقه پزشكی وی جهت انتخاب آزمایشات لازم برای وضعیت وی انجام می شود و از جمله مهمترین آزمایشات می توان به تجزیه و تحلیل دی هیدرواپی آندروسترون هورمونی (DHEAS) و تستوسترون اشاره كرد.


hirsutism

..