چگونه از شر موهای زائد صورت خلاص شویم

۱۴۰۰/۳/۲۱

موهای زائد صورت باعث ایجاد خجالت و شرمندگی در دختران می شود. راه های خلاص شدن از شر موهای زائد صورت چیست؟ راه هایی که به طور موقت از شر مو خلاص می شویم و راه هایی که برای همیشه از شر مو خلاص می شویم چیست؟

موهای زائد صورت ممکن است بدون هیچ گونه بیماری غدد درون ریز ایجاد شود و در این حالت بدون نیاز به درمان پزشکی به روش های آرایشی متوسل می شویم. اما اگر موهای زائد صورت ناشی از بیماری های غدد درون ریز باشد ، ابتدا باید علت را درمان کرد.

روش های خلاصی از موهای زائد صورت



روش های زیادی برای خلاص شدن از شر موهای زائد صورت وجود دارد ، از جمله:

روش های غیر پزشکی



این روشهای غیرپزشکی وقتی به کار می روند که هیچ دلیل پاتولوژیک در پشت موهای زائد صورت وجود نداشته باشد و از جمله این روشها:

۱. کندن مو

موها به صورت جداگانه با موچین جدا می شوند ، اما این روش مانع رشد مجدد مو نمی شود.

۲. تراشیدن مو

تراشیدن موها ممکن است به طور موقت از شر موهای زائد صورت خلاص شود اما می تواند منجر به جوش و التهاب پوستی شود.

۳. اپیلاسیون

اپیلاسیون با استفاده از موم مخصوص به ناحیه ای که قرار است مو به طور موقت از آن برداشته شود ، انجام می شود و با کشیدن موم با استفاده از یک تکه پارچه ، مو از بین می رود. این روش ممکن است باعث درد و تحریک پوست شود و منجر به رشد موهای زیرپوستی شود.

۴. کرم های موضعی

مانند کرم افلورنتین که بعد از دو ماه استفاده روند رشد مو را کند می کند ، بنابراین باید بعد از حذف مو با روش های دیگر استفاده شود. کرم های موضعی می توانند باعث تحریک پوست یا جوش شوند.

۵. لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بهترین روش برای افرادی است که موهای تیره دارند و با تخریب فولیکول های مو و جلوگیری از رشد مجدد موها انجام می شود.

در برخی موارد ، بیش از یک جلسه لیزر باید انجام شود ، اما باعث ایجاد عوارض جانبی مانند درماتیت ، جوش و تغییر رنگ پوست در ناحیه در معرض تابش لیزر می شود. افراد تیره پوست بیش از افراد با پوست روشن تحت تأثیر این علائم قرار می گیرند.

۶. الکترولیز

از بین بردن موهای زائد با الکترولیز بهترین روش برای افراد با موهای بور و روشن است و این روش بر اساس تخریب فولیکول ها با قرار دادن یک سوزن کوچک است که جریان الکتریکی در داخل هر یک از فولیکول های مو منتشر می کند، عمل می کند.

بعد از بی حس شدن موضعی محل ، ممکن است مقداری درد ایجاد کند. در بعضی موارد ، بیش از یک جلسه الکترولیز لازم است.


get rid of facial hair


روشهای پزشکی



اگر موهای زائد صورت با استفاده از روش های قبلی از بین نرود و اگر علت موهای زائد صورت، عدم تعادل هورمونی باشد ، از داروها برای تنظیم هورمون ها استفاده می شود ، از جمله:

۱. داروهای پیشگیری از بارداری

موهای زائد صورت به دلیل افزایش هورمون های آندروژن با استفاده از قرص های ضدبارداری حاوی هورمون های استروژن و پروژسترون از بین می رود.

نتیجه پس از سه تا شش ماه از آغاز درمان ظاهر می شود و نتیجه اغلب دائمی است. این روش نباید توسط زنانی که سعی در بارداری دارند استفاده شود. از جمله عوارض جانبی این داروها می توان به حالت تهوع و سردرد اشاره کرد.

۲. داروهای ضد هورمون های مردانه

داروهای استروئیدی آندروژنیک و داروهای ضد استروئیدی ضد آندروژن باعث کاهش ترشح آندروژن از غدد فوق کلیوی ، غده هیپوفیز و تخمدان ها می شوند. اگر موهای زائد صورت با استفاده از آنها از بین نرفته باشد ، بعضی اوقات شش ماه پس از استفاده از ضد بارداری استفاده می شود.

یکی از داروهای ضد آندروژنیک که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد اسپیرونولاکتون است و حداقل پس از شش ماه نتایج جزئی ظاهر می شود. این عوارض جانبی از جمله بی نظمی قاعدگی و نقایص مادرزادی را ایجاد می کند ، بنابراین باید با داروهای ضد بارداری استفاده شود.

۳. سایر داروها

فیناستراید: آنزیم هایی را که باعث موهای زائد صورت می شوند ، تنظیم می کند.
تزریق استات لئوپرولاید: که می تواند سطح هورمون های آندروژن را کاهش دهد.
متفورمین ، که باعث کاهش سطح انسولین در سندرم تخمدان پلی کیستیک می شود.
..