بهترین روش از بین بردن موهای زائد در دوران بارداری

۱۴۰۰/۳/۲۴

آیا به دنبال روش های ایمن از بین بردن مو در دوران بارداری هستید؟ تمام روشهای ایمن و ناامن را در این مقاله خواهید یافت.

تغییرات زیادی در بدن یک زن باردار اتفاق می افتد ، از جمله افزایش رشد مو در بدن او ، که باعث می شود او به دنبال همه راه ها و روش های ایمن برای از بین بردن آن باشد ، بنابراین ما علاوه بر موارد مهم ، روش های ایمن زیر را برای از بین بردن مو در دوران بارداری بررسی می کنیم.

روش های ایمن برای از بین بردن مو در دوران بارداری



استفاده از تیغ

استفاده از تیغ یک روش محبوب است که برای از بین بردن مو از نواحی مختلف بدن استفاده می شود و این یک روش ایمن برای زنان باردار است زیرا هیچ ماده شیمیایی را به بدن منتقل نمی کند و باعث هیچ عفونتی نمی شود.

برخی از اشکالات احتمالی استفاده از تیغ ها:

زخم: در جایی که زخم ها به دلیل تیز بودن تیغه ها یا از بین بردن مو در نواحی مانند خط بیکینی و زانو ایجاد شوند.
لایه برداری پوست: در اثر عبور مکرر تیغه ها از روی آن ، ممکن است پوست کنده شود.
ظهور جوش ها: افرادی هستند که با استفاده از تیغ ها ممکن است دچار جوش های پوستی شوند.

لازم به ذکر است که استفاده از تیغ در ماه های آخر احتمال عفونت زخم را افزایش می دهد ، همینطور دسترسی به ناحیه شرمگاه و پا بسیار دشوار است ، بنابراین توصیه می شود با بزرگتر شدن شکم این روش را کنار بگذارید.

موم و وکس

روش های ایمن برای از بین بردن مو در دوران بارداری ، یکی از آنها موم و وکس است ، زیرا موم یا وکس قطعاً به بارداری آسیب نمی رساند ، اما ممکن است معایبی داشته باشد ، برجسته ترین آنها موارد زیر است:

دشواری در دیدن نواحی تحتانی بدن ، که باعث افزایش شدت درد برای یک زن باردار در هنگام خم شدن می شود.
استرس ناشی از سختی کار هنگام استفاده از موم.
افزایش حرکت جنین: خم شدن مداوم ممکن است باعث ناراحتی جنین شود و در نتیجه حرکات وی افزایش یابد.

توصیه می شود قبل و بعد از اپیلاسیون برای کاهش قرمزی یا سوزش پوست از لوسیون تسکین دهنده و ضد عفونی کننده استفاده کنید.

قیچی

اگرچه قیچی یا سایر کوتاه کننده های موی دیگر لزوماً موها را از ریشه از بین نمی برند ، اما روشی است که ممکن است از خطرات زیادی در دوران بارداری جلوگیری کند.

بند انداختن

از بین روش های ایمن برای از بین بردن مو در دوران بارداری ، بهترین روش استفاده از نخ یا بند است ، زنان باردار زیادی از بند انداختن برای از بین بردن موهای ابرو ، چانه و سبیل و برخی از موهایی که در نوک سینه رشد می کنند استفاده می کنند.

الکترولیز

این روش در گروه لیزر موهای زائد قرار می گیرد و اصل کار آن بر اساس بررسی فولیکول های مو و از بین بردن رشد آنها از ریشه ها بدون آسیب رساندن به پوست است و این توسط سوزن فلزی ظریف متصل به دستگاه الکتریکی انجام می شود. که نزدیک ساقه مو قرار می گیرد تا زمانی که به فولیکول زیر پوست برسد.

حذف مو با استفاده از الکترولیز می تواند عوارض جانبی ایجاد کند ، از جمله:

احساس درد داشتن.
پوست متورم یا خشک.

شایان ذکر است که این روش قادر است موهای سفید را بطور دائمی از بین ببرد که این کار توسط لیزر امکان پذیر نیست.

این سوال در اینجا باقی می ماند: آیا برای بارداری بی خطر است؟ پاسخ ناشناخته است و بحث بزرگی در بین متخصصان وجود دارد ، بعضی از آنها آن را توصیه می کنند و برخی دیگر ترجیح می دهند از آن دوری کنند.


pregnancy hair removal


روش های غیر ایمن حذف مو در دوران بارداری



روش های ایمن رفع موهای زائد در دوران بارداری همه شناخته شده اند و با کمک گرفتن از آرایشگر می توان معایب آنها را برطرف کرد.

از طرف دیگر ، زن باردار برای جلوگیری از این روش ها باید روش های نا امن از بین بردن موهای زائد در دوران بارداری را بداند و این روش ها به شرح زیر است:

کرم های رفع مو

مشخص شده است که زنان باردار باید از استفاده از کرم های موزدایی خودداری کنند ، زیرا اینها حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است توسط بدن جذب شده و به جنین آسیب برساند.

همچنین ، این کرم ها حاوی مواد فعال پودر سولفید باریم و کلسیم تیوگلیکولید هستند که در طولانی مدت بر ساختار مو تأثیر می گذارند و ضخامت آن را افزایش می دهند.

لیزر

از دیگر روش های غیر ایمن برای از بین بردن مو در دوران بارداری ، لیزر است ، این اطلاعات صد در صد اشتباه نیست ، اگرچه لیزر موهای زائد راهی عالی برای از بین بردن منافذ مو و جلوگیری از رشد مجدد آنها است ، اما لیزر به عنوان یک روش ایمن در دوران بارداری برای خلاص شدن از شر مو طبقه بندی نمی شود و دلیل آن این موارد زیر است:

قرار گرفتن جنین در معرض خطرات اشعه لیزر.
افزایش احتمال سوختگی روی پوست باردار ، زیرا پوست در دوران بارداری ویژگی های خود را تغییر داده و حساسیت بیشتری پیدا می کند.
افزایش فشار به جنین ، زیرا احساس درد در طول جلسه لیزر بر روی جنین منعکس می شود و باعث پریشانی او می شود.

ترکیباتی برای کاهش درد

برخی روش های ایمن برای از بین بردن مو در دوران بارداری باعث درد می شوند ، بنابراین راه حل چیست؟

راه حل کاهش درد با تهیه دستورالعمل های طبیعی است که هیچ عارضه جانبی روی بارداری ندارند ، برجسته ترین آنها موارد زیر است:

عسل: عسل را با مخمر مخلوط کنید ، سپس کمی آب لیمو و گلاب به آنها اضافه کنید و این مخلوط را به ناحیه ای که قرار است مو از آن برداشته شود بمالید تا خشک شود ، سپس شروع به برداشتن مو کنید.
خمیر دندان: خمیردندان را به محلی که قرار است مو از آن برداشته شود بمالید و بگذارید ۵ دقیقه بماند ، سپس آن را پاک کنید و مراحل حذف مو را شروع کنید.
میخک: روغن میخک به ناحیه ای که می خواهید از آن موها برداشته شود، به مدت ۵ دقیقه بگذارید ، این روغخ برای تسکین درد استفاده می شود.
..