دلایل رشد مو در اطراف نوک سینه

۱۴۰۰/۳/۲۶

برخی از خانمها ممکن است از رشد مو در مکانهای ناخواسته بدن رنج ببرند که این برای آنها مایه شرمساری است و ممکن است با دیدن برخی موها در ناحیه پستان و بخصوص نوک سینه ها مضطرب شوند.

اما آیا رشد مو در اطراف نوک پستان طبیعی است؟ سوالی که همه خانمهایی که از این مشکل رنج می برند می پرسند ، بنابراین لازم است بدانید که این موها به جز در موارد بسیار نادر خطری برای سلامتی ندارند.

در این مقاله ، تمام جزئیات مربوط به علل رشد مو در اطراف نوک سینه را پیدا خواهید کرد:

دلایل رشد مو در اطراف نوک سینه




nipple hair


شش دلیل اصلی برای رشد مو در اطراف نوک پستان وجود دارد. آنها به شرح زیر هستند:

۱. مصرف برخی داروها

شاید دلیل رشد مو در اطراف نوک پستانها این باشد که زنان برخی از داروها را مصرف می کنند ، زیرا این داروها با افزایش ترشح برخی از هورمون های مردانه به ویژه هورمون تستوسترون در بروز اختلال هورمونی نقش دارند.

۲. نقص در ترشح برخی از غدد

بیشتر خانم ها ممکن است از عدم تعادل در ترشحات برخی غدد در بدن رنج ببرند ، مانند: غده فوق کلیه و غده تیروئید ، که منجر به افزایش هورمون مردانه و در نتیجه افزایش رشد مو در مکان های مختلف ، به ویژه پستان ، شکم ، چانه و دیگران.

۳. PCOS

PCOS یک بیماری بسیار شایع است که زنان را درگیر می کند و می تواند باعث ایجاد موهای زائد در بیشتر مناطق بدن ، نه فقط در اطراف نوک پستانک ها و یا در قفسه سینه شود ، و در این حالت زنان از علائم دیگری مانند: کاهش باروری ، آکنه ، و اختلالات قاعدگی رنج می برند.

۴. چاقی

چاقی یکی از دلایل رشد مو در اطراف نوک پستان است ، زیرا چاقی منجر به عدم تعادل هورمونی در بدن می شود ، از جمله ظاهر مو در مکان های ناخواسته از جمله نوک سینه ها.

۵. سندرم کوشینگ

این یک اختلال هورمونی است که وقتی بدن برای مدت طولانی در معرض سطح بالایی از هورمون کورتیزول (کورتیزول) قرار می گیرد ، رخ می دهد و از جمله دلایلی که منجر به بالا رفتن سطح هورمون کورتیزول در بدن می شود: استرس ، افسردگی ، اضطراب و افزایش مشکلات عاطفی است.

افزایش سطح هورمون کورتیزول در زنان منجر به اختلال در چرخه قاعدگی و افزایش رشد مو به طور کلی ، از جمله موهای ناخواسته در ناحیه پستان می شود.

۶. تغییرات هورمونی

موی نوک سینه در زنان ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد شود ، که می تواند منجر به علائم مختلف شود ، از جمله: تغییر در رنگ نوک سینه ، و رشد مو در اطراف آن ، و برخی از تغییرات هورمونی شایع ممکن است در دوران بارداری و یائسگی رخ دهد.

راه های خلاص شدن از مشکل رشد مو در اطراف نوک سینه



پس از اطلاع از دلایل رشد مو در اطراف نوک پستان ، در اینجا راه هایی برای خلاص شدن از شر این مشکل آورده شده است:

درمان رشد مو در اطراف نوک سینه

درمان به طور عمده به علت آن بستگی دارد ، اگر علت رشد مو اختلالات هورمونی باشد ، پزشک ممکن است درمان هورمونی را تجویز کند.

اگر علت نقص در ترشح غده فوق کلیه ، تیروئید یا سندرم کوشینگ باشد ، باید نقص را برطرف کنید و در این صورت نیازی به داروهای خاص برای از بین بردن موهای زائد نخواهید داشت.

استفاده از روش های سنتی از بین بردن مو

در بیشتر موارد ، رشد موهای سبک در اطراف نوک پستان به عنوان مشکلی در نظر گرفته نمی شود ، به خصوص اگر به دلیل وجود یک مشکل داخلی در بدن ایجاد نشود.

لیزر موهای زائد در اطراف نوک سینه

با استفاده از پرتوهای لیزر می توان به طور دائمی رشد موهای زائد در اطراف نوک سینه را از بین برد.
..