روش های از بین بردن موهای بینی: کدام یک ایمن ترند؟

۱۴۰۰/۳/۲۸

استفاده از همه روش های از بین بردن موهای بینی بی خطر نیست ، بنابراین ما بهترین روش ها را برای از بین بردن موها که سالم و بدون درد هستند ارائه می دهیم.
موی بینی بخشی طبیعی از بدن انسان است ، زیرا از ورود مواد حساسیت زا و سایر مواد مضر مانند باکتری به بدن جلوگیری می کند و همچنین رطوبت موجود در هوای ورودی از مجاری بینی را حفظ می کند.

علی رغم اهمیت موهای بینی ، برخی از افراد ممکن است به دلایل خاصی تصمیم به حذف آن بگیرند. بهترین روش های از بین بردن موهای بینی چیست؟ خطرناک ترین ها کدامند؟

بهترین روش های از بین بردن موهای بینی



متخصصان روش های زیر را برای از بین بردن موهای بینی توصیه می کنند ، زیرا ایمن ترین روش ها هستند:

۱. قیچی شخصی

برش موی بینی امن ترین گزینه موجود برای اکثر افراد است. تجهیزات نظافت شخصی یا کیت بهداشت شخصی معمولاً با قیچی کوچک برای از بین بردن موهای بینی همراه است ، اما راه حل نهایی نیست زیرا ممکن است چند روز پس از برداشتن دوباره رشد کند.

قیچی موی بینی با دیگر قیچی ها متفاوت است ، زیرا برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست یا خونریزی باید لبه های آن گرد باشد.

قطع موهای بینی به شما امکان می دهد تا قابل توجه ترین موها را بدون از بین بردن بیش از حد و آسیب رساندن به پوست ظریف داخل بینی خود کوتاه کنید.

برای کوتاه کردن موهای بینی ، باید این نکات را دنبال کنید:

مقابل آینه ای با نور خوب بایستید.
ابتدا بینی خود را از هرگونه مخاط جامدی که ممکن است مانع شما شود تمیز کنید.
قیچی را محکم بگیرید و سر خود را به عقب متمایل کنید.
بدون استفاده از آب چندین بار بینی خود را تمیز کنید.

۲. مو کوتاه کن برقی

یک ماشین الکتریکی با تیغه های چرخشی کوچک که تیغه ها در داخل یک محافظ پلاستیکی یا فلزی قرار می گیرند و موهای بلند اجازه ورود به آن را دارند که از تماس آن با پوست جلوگیری می کند.

قیچی موی برقی بینی را می توانید در داروخانه ها پیدا کنید و یا ممکن است به صورت جداگانه یا به عنوان بخشی از کیت ریش تراش برقی شخصی موجود باشند.

هنگام استفاده از این دستگاه ها باید این نکات را رعایت کنید:

قبل از اصلاح موهای بینی را تمیز کنید تا از شر هر گونه مخاط اطراف مو خلاص شوید.
از آینه بزرگنمایی استفاده کنید تا بتوانید جزئیات مو را ببینید.
هنگام اصلاح موها، سر را به عقب متمایل کنید تا دید در بینی افزایش یابد.
قابل دسترس ترین موها را کوتاه کنید و به موهای کوتاه یا لخت دست نزنید.
دوباره بینی را تمیز کنید تا موهای زائد شما پاک شود.

مزیت دستگاه مو کوتاه کن برقی بینی این است که به فرد اجازه می دهد فقط موهای برجسته را کوتاه کند ، بنابراین بیشتر موها را دست نخورده نگه می دارد ، که باعث می شود بتواند از مجاری تنفسی محافظت کند.

تنها عیب این ابزار این است که موهای بینی دوباره رشد می کنند و شما باید آنها را دوباره کوتاه کنید.

۳. لیزر موهای زائد بینی

از بین بردن موهای زائد با لیزر گزینه دیگری برای از بین بردن موهای زائد بینی است ، اما هزینه آن زیاد است و تحت پوشش بیمه درمانی فردی نیست.

لیزر موهای زائد موهای بیرون زده از بینی را هدف قرار می دهد ، زیرا با حرارت دادن و از بین بردن فولیکول های مو از ریشه کار می کند ، بنابراین راه حل دائمی تری برای موهای بینی فراهم می کند.

افراد معمولاً برای جلوگیری از رشد مجدد خود حداقل به شش جلسه لیزر مو نیاز دارند ، بنابراین باید مطمئن شوید که این کار را نزد یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک متخصص در لیزر موهای زائد انجام می دهید.

شایان ذکر است که روش لیزر موهای زائد بینی هنوز بحث برانگیز است. زیرا لیزر ممکن است به غشاهای مخاطی داخل حفره بینی آسیب برساند.


nose hair removal


خطرناک ترین روش های از بین بردن موهای بینی



روش های زیر برای از بین بردن موهای بینی توصیه نمی شود. زیرا ممکن است خطرات زیادی برای سلامتی برای شما ایجاد کند:

۱. کندن مو

پزشکان توصیه نمی کنند که موهای بینی را به طور کامل با موم یا موچین جدا کنید ، نه تنها به این دلیل که کندن ممکن است دردناک تر از اصلاح باشد ، بلکه ممکن است بینی را در معرض آلاینده های خطرناک و عفونت های باکتریایی قرار دهد.

اما اگر اصرار به استفاده از این روش دارید ، حتماً باید از موچین بهداشتی استریل ، مناسب اندازه سوراخ بینی استفاده کنید.

۲. کرم های موبر

کرم موبر در صورت استفاده در بینی ممکن است پوست ظریف و مخاطی داخل سوراخ بینی را بسوزاند و همچنین ممکن است بخارات سمی ایجاد کند که می توانید از طریق بینی استنشاق کنید.
..